Torsdag, en dag kvar till helg

Tack igen för alla kommentarer jag ber om ursäkt att jag inte kan svara på alla fast jag skulle vilja hinna det!. Väldigt väldigt roligt att ni läser min blogg. Som flera gjort lämna gärna era bloggadresser, jag älskar att läsa alla typer av bloggar och försöker kommentera så mkt jag hinner.

Jag kan börja lägga ut bilder på

Dagens Outfit 11/2









Idag kommer paljettkavajen från Bik Bok, Svarta tunikan köpt jag på Ullared
legginsarna på H&M och mina skor på Din Sko.


Passade på att surfa lite på www.bubbelroom.se Månadspengen kommer att gå åt snabbt på massa rykande nyheter bla här ifrån.
Här kommer lite personliga favoriter




                        
249:-                                                399:-                     2999:-                 299:-                      179:-


                           
179:-                                     179:-                         995:-                         399:-                 599:-



    149:-



Tänkte berätta en personlig sak ur mitt liv. Som tyvärr inte är helt ovanligt när man sitter i rullstol.

För en tid sen då jag och en av mina personliga assistenter hade varit och shoppat kläder och skulle som avslutning sätta oss och äta på en restaurang.  Jag satte mig vid ett bord, då kom servitrisen fram och skulle visa oss menyn det var bara det att plötsligt verkade hon tro att jag var 3år istället för 14...

Hon pratade med mig som man gör med småbarn, hon hukade sig ner och drog på bebisrösten. Ni vet sådär pipigt och barnsligt.
-Vad vill du ha lille vän...
Först blev jag lite full i skratt jag trodde hon skämtade, men sen insåg jag att hon på fullaste allvar trodde att jag var tre!!!!
Jag svarade lugnt och stilla på vad jag ville ha, tänkte att då hör hon ju faktiskt att jag kan prata.. men det var inte slut här.. För när hon sedan skulle servera maten fortsatte hon att prata med samma tillgjorda bebisröst..
-Varsegod lilla vän det ska bli gottis va!!
Vid det här laget tyckte jag att det började bli pinsamt tänk om dom runt om hörde..
Min assistent på andra sidan bordet började skruva på sig och harklade sig. Mina assistenter vet att jag inte vill att dom lägger sig i men Stina höll oxå på att dö.
När hon sen skulle plocka av bordet och fortsatte på samma sätt -Duuu visst var det gott *gullegullegull* då kunde inte Stina hålla sig längre utan sa - Du, hon är inte dum i huvet om du tror det jag fyllde i med ett bestämt JUST DET! och nu går vi sa Stina, och vi kommer inte tillbaka.
På vägen ut frågade hon om vi ville ha hjälp med att öppna dörren men Stina svarade bara kort och vresigt Nej!
På vägen hem svor vi över denna servitris och lovade varandra att aldrig äta där igen.

Jag blir så jävla förbannad när folk utgår från att man har en smart som en guldfisk bara för man sitter i rullstol.
Jag hatar när folk pratar med mina assistenter och ställer frågor som -Vad heter flickan? eller vuxna som glor så dom går in i saker och nästan ramlar. Då brukar jag glo tillbaka.

Jag tycker det är synd att folk ska bli så osäkra och inte veta hur dom ska bete sig när dom träffar någon med ett handikap. Jag är inte mindre smart, glad eller nått annat för att mina ben inte riktigt fungerar.
Jag är helt normal, jag lever samma liv som vilken 15 åring som helst bortsett från min rullstol!!

Men såhär i efterhand blir ju sådanna här historier något jag skrattar åt...

Ha det så bra

Kramar
AMANDA




Kommentarer
Postat av: Natalie

Åh vilken fin outfit, jag vill också ha en sån jacka!

2010-02-11 @ 14:35:15
Postat av: josse

sv: tack!:) okej, jag fyller 14 i maj:)

kram

2010-02-11 @ 15:01:14
URL: http://jjosefinebackman.blogg.se/
Postat av: johanna

jag älskar dina kläder, sitter här 20 år gammal o inpereras av en 14 åring!! respekt! :)

2010-02-11 @ 15:30:22
Postat av: Erika

Tunikor och leggins är min stora favorit! Det är ju så skönt att ha på sig också! :D

Tråkig servitris du råkade ut för! Tur att du kan skratta åt det nu! :)

Förstår att det måste vara tröttsamt att råka ut för sådant. :/

2010-02-11 @ 15:49:54
Postat av: *

Hej!



tänkte bara sända en hälsning med kärlek till dig!

fin blogg, kul o inspireras



kram!

2010-02-11 @ 16:38:40
URL: http://gbgsfinest.blogg.se/
Postat av: pamela

Åhhh den paljettjackan var riktigt fin :)

Bra blogg!!

2010-02-11 @ 17:22:20
Postat av: Malin

Vad söt du är

2010-02-11 @ 17:38:26
URL: http://kungenidjungeln.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gud vad söt du är! Skitsnygg paljettjacka :)

2010-02-11 @ 18:57:31
Postat av: Linda

Hej! Jag gillar din stil. Du verkar vara en skön tjej. Väldigt vackert och unikt utseende. Kram Linda

2010-02-11 @ 20:27:35
URL: http://inlindad.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej

Förstår att du blir irriterad och det är sorgligt att en del människor inte fattat någonting men bra att du i efterhand kan skratta åt hela historien.

Hälsningar Nilla

2010-02-11 @ 20:48:03
URL: http://axelsmormor.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vilken underbar blogg, tur att jag hittade dig via Tyra! Vet du vad jag tycker..? Jag tycker att du ska vara med i min tävling! Kika in på min blogg och DU har chansen att vinna fina priser från Depend. Produkter som är det nyaste i kollektionen!

Lycka till

en stor kram!

Postat av: ida

2010-02-11 @ 20:59:31
Postat av: Emma

Hej, vilken fin blogg du har ;) Skulle vara kul om du kunde uppdatera lite oftare, så roligt att läsa. Du kan vissa hur din gaderob ser ut :) Kramkram

2010-02-11 @ 21:36:59
Postat av: Emma

Helt rätt, säg till! En rullstol betyder inte dum i huvet

2010-02-11 @ 22:07:21
URL: http://thatsfreakinamazing.blogspot.com
Postat av: ewe

jag gillar din blogg ^^ kommer titta in varje dag nu ;P

2010-02-11 @ 22:25:15
URL: http://ourseriouslyprettyblog.blogspot.com
Postat av: Ebbz

Hej! Jag beundrar dig! Du är precis hur cool som helst:)

2010-02-11 @ 23:48:30
URL: http://ebbsz.blogspot.com
Postat av: Natalie

Man blir verkligen förundrad över hur människor tänker när de säger sånt. Kram på dig!

2010-02-12 @ 09:51:54
Postat av: Elin

Tur att du inte tar åt dig, servitrisen måste ha varit den med hjärna som en guldfisk:)

2010-02-12 @ 15:05:30
Postat av: Lina

Har kläder blivit ditt intresse eftersom du kanske har lite svårt att spela typ fotboll eeller nå??



// Lina

2010-02-13 @ 10:56:11
URL: http://lina-be-me.blogspot.com
Postat av: Johanna!! : )

Hej Amanda! Jag vet precis hur du känner. Så himla retsamt att folk titta på en,som om man är dum i huvudet. Rätt att glo tillbaka det brukar jag också göra.

Det vekar som om jag kommer och hälsar på dig då vi sa. Typ 98 % säker än sålänge. Vi hade väl pratat om 6 mars eller ngnting? (: Kommer isåfall med tåg och en assistent, och sover över , om det är ok? (: Du kan svara på min blogg, om du vill.

Kram.(:



2010-02-13 @ 16:40:10
URL: http://flummtjejen.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag är bara tvungen att skriva. Vilket himla bra inlägg! Min syster sitter också i rullstol och är oxå helt "frisk" i övrigt, förutom i just sina ben.

Och de flesta vet inte hur de ska bete sig när de träffar henne, när de egentligen bara gör det svårare för sig själva än vad de behöver. Var som vanligt, min syster uppskattar det, och jag tror du gör det också.

Assistenten ska självklart hjälpa till, men folk gör så fel som pratar "över huvudet" på er, och pratar med assistenten ist.

Jag hoppas du inte bryr dig om personer som hon på restaurangen, för det är hon som är konstig. Jag är SÅ imponerad över att du våga skriva ett sånt inlägg,att öppna sig så, alla behöver veta hur det känns för dig :) Ville egentligen bara säga tack :)

2010-02-13 @ 16:59:31
Postat av: matilda

vad bra du skriver! stå på dig, tjejen! :)

2010-02-14 @ 12:08:32
URL: http://mmmmatildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0