Tillbaka igen...

Som jag skrev lite kort igår så hade jag en dålig dag. Ja, vart ska man börja... Att sitta i rullstol har både bra och mindre bra sidor, en bra sak är att man oftast ser mognare på en del saker och kan därför redan som ung se mera klarsynt på många grejer. Man lär sig att inte ta saker för givna. man lär sig att vara tacksam för små saker.

En mindre bra sak är att man kanske inte har samma valmöjligheter som andra har, tex bara att få vara en vanlig tonåring och göra saker som många tonåringar gör bakom sina föräldrars rygg, vilket man som rullstolsbunden oftast inte har möjlighet till då man har en personlig assistent. Tanken bakom en personlig assistent är att man ska bli så självständig som möjligt, men sanningen är att ibland kan det vara tvärtom. Det är ju ingen av mina jämnåriga kamrater som skulle bjuda in mig på nån smygfest eftersom att de vet att det då kommer med en vuxen person (assistent).

Sådana saker kan jag ibland bli mera medveten om och igår hade jag en sån dag.
Jag blir helt enkelt rädd för att jag aldrig kommer att få uppleva dom saker som andra tonåringar upplever, att jag ska gå miste om saker. Jag vill också ha historier att berätta för barnbarnen och det antar jag att många andra rullstolsburna också vill ha.


Gårdagens outfit har jag tyvärr ingen bild på eftersom att varenda kort blev jag superful på haha, men jag skriver iaf vad jag hade på mig:

* Grå jeansleggings från Cubus
* Mitt egna hemmagjorda Michael Jackson linne
* Min nyinköpta jeansjacka från Cubus
' Gråa sneakers


Nu till Dagens Outfit:














Haha här trodde min assistent att jag skulle trilla åt sidan så hon kastar sig framåt samtidigt som hon tar kortet, kan tillägga att jag bara rörde mig lite men eftersom att hon är så nojig så blev alla korten igår suddiga, ungefär som det här ;)

Dagens Outfit:

* Glansleggings från Gina Tricot
* Linne från Gina Tricot
* Nya Jeansjackan från Cubus
* Mina gråa sneakers.


Eftersom att det blev så mycket text idag så hoppar jag över modetipsen och skjuter fram dom tills imorgon istället.

Förresten så har jag precis nyligen kommit hem från Bio. Såg en film som heter Klara och handlar om en häst-tjej, läste böckerna som filmen är baserad på när jag var liten. Var lite nyfiken på om filmen stämde överens med böckerna, det gjorde den till en viss del.


Nu ska jag äta grillat kött!!

Chill min grill/Kram Amanda




Kommentarer
Postat av: Benita

Du är 15 år, lev livet:) Släpa med dina assistenter eller skicka iväg dom på promenad men med mobilen i högsta hugg och vara beredd att komma snabbt om en sån situation skulle inträffa.

Jobbar själv som assistent och är van att hänga på dom konstigaste ställen, bli utskickad, hemskickad... visste aldrig vad som väntade mig från ett pass till d andra. Tjejen jag jobbade hos var väldigt mån om sitt privatliv och lät inget begränsa henne utan vi assistenter fick anpassa oss. Du lever bara en gång, du är en otroligt söt tjej med grym klädstil du är stark och värd allt du vill göra<3

2010-04-10 @ 21:07:24
Postat av: Anonym

Jag håller verkligen med Benita! Kramar!

2010-04-28 @ 23:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0